Related Posts with Thumbnails

Thursday, November 19, 2009

Gambar Hari Ini



WASPADA DENGAN PRODUK DARI INDONESIA .....
siap boleh ada 1/2 (50%) halal lagi...

Mie Yabi

RASA AYAM + BABI

50% halal....... .

itu macam punya halal pun ada

Tuesday, November 17, 2009

Gambar Hari Ini

Monday, November 16, 2009

Gambar Hari Ini


Bermula hari ini, Teratak Sharp78 akan mewujudkan topik baru dan insya Allah akan diupdate setiap hari. Topik berkenaan diberi nama "Gambar hari ini". Isi topik ini hanyalah sekeping foto yang menceritakan sesuatu tanpa sebarang huraian dari saya. Anda sendiri yang tentukan apa yang anda fikirkan dengan menaip komen anda, kalau sudi la.



sumber : http://lawakjenaka.com/

Wednesday, November 11, 2009

KITA SENTIASA BERALASAN..!!

Pada hari kiamat nanti Allah akan menolak 4 macam alasan dari 4 jenis golongan manusia iaitu;

1) Allah menolak alasan dari orang kaya kalau sekiranya ia berkata "kekayaan yang aku cari dengan usaha titik peluh sendiri telah menyibukkan aku sehingga aku tidak sempat melaksanakan amal ibadat dan kebajikan, "kekayaanmu tidaklah setanding dengan kekayaan Nabi Sulaiman tetapi dia sedikit pun tidak lalai dan lupa dari mengingati Aku"

2) Allah menolak alasan dari hamba sahaya sekiranya ia berkata "Aku adalah seorang hamba dan sentiasa terikat kepada suruhan yang menjadikan aku tidak bebas. Oleh sebab itu aku tidak berpeluang untuk beribadat kepadaMu" Firman Allah kepadanya, "UtusanKu yang bernama Nabi Yusof juga pernah menjadi hamba tetapi tidak pula ia leka dari mengerjakan ibadatnya terhadapKu"

3) Allah menolak alasan dari orang miskin sekiranya ia berkata "kemiskinan dam kekurangan yang menyebabkan kami tidak berpeluang untuk beribadat kepadaMu" Firman Allah kepadanya "kemiskinan yang kamu rasai tidaklah semiskin sebagaimana seorang utusanKu iaitu Nabi Isa a.s. dan ia tidaklah pula mengabaikan tanggungjawab kepadaKu"

4) Allah menolak alasan dari orang yang sedang menderita sakit sekiranya ia berkata " penyakit inilah yang menghalang aku dari melakukan sujud terhadapMu" Firman Allah kepadanya, "penyakitmu iti tidaklah seteruk seperti apa yang di alami oleh hambaKu yang mulia iaitu Nabi Ayub a.s. tetapi lidah dan hatinya sedikit pun tidak berhenti dari menyebutkan akan namaKu"