Related Posts with Thumbnails

Wednesday, June 23, 2010

GAMBAR HARI INI




Bukan sebarang gambar kali ini.

Promosi Habiskan Stok ..... RM23 sahaja.

Layari WEB Imanz Collection

Friday, June 04, 2010

Kepentingan Website Sendiri dalam Perniagaan Internet

 

Ramai diantara kita yang telah pun mencuba berbagai-bagai jenis perniagaan online, tetapi mereka telah mencuba bertahun tahun lamanya tetapi masih juga gagal.

Apakah punca kegagalan tersebut? Ramai yang menyalahkan perniagaan tersebut dan beranggapan ianya kurang sesuai, sama seperti saya satu ketika dulu. Sering bertukar-tukar bisnes untuk berjaya didalam dunia internet marketing.

Tetapi setelah mengkaji menggunakan konsep 7 habits highly effectif people, Dr Stephen R Covey, saya mula menyenaraikan nama nama orang yang hebat didalam dunia merketing. Saya mengkaji lebih kurang 10 nama orang yang hebat termasuk Robert Kiyosaki, Tissa, tim sibert dan berbagai lagi nama yang hebat.

Mengapa orang hebat ini menjadi hebat?

Cara mudah untuk mengkaji kehebatan mereka adalah dengan memerhatikan kesamaan mereka. Pada akhir kajian saya, saya dapati mereka ini mempunyai 3 sifat yang sama dan menguasainya.

3 Sifat Internet Marketer yang berkesan.

1. Mereka tahu membuat website mereka sendiri.

2. Mereka mempunyai autoresponder dan mahir menggunakan email kempen.

3. Mereka menggunakan konsep PERCUMA untuk marketing mereka.

Waktu saya didalam kegelapan didalam dunia internet, sering mencuba dan sering gagal. Saya berhenti sejenak. Dimana silapnya cara saya. Sudah berbagai produk dan program saya sertai dan cuba jual secara online tetapi tak pernah berjaya, duit pun habis, cari downline tak pernah nak dapat, akhirnya berbalik juga buat bisnes secara offline. Ada lah untung sedikit, tetapi apa bila dikira pula masa yang habis, duit yang habis pergi meeting sana sini, memang tak berbaloi.

Penat !!! Buat bisnes offline.

_______________________________________________

Bila saya bertapa dan mengkaji 3 sifat IM yang berkesan ini,  baru saya sedar yang saya selama ini telah mengikuti formula yang salah. Saya mula belajar membina website, saya mula belajar menggunakan autoresponder sendiri, belajar menulis email kempen sendiri, belajar buat website percuma sendiri dan mula sebarkan di dalam beberapa yahoo group.

Sekian lama saya menimba ilmu, beli ebook sana sini dan praktikkannya. Ilmu yang saya mungkin tidaklah banyak tapi boleh la dikongsi sesama sahabat yang baru menceburkan diri dalam dunia IM ini. Saya pasti hasilnya pasti memuaskan.

Saya ingin bersama anda mencipta kejayaan disaat duit akan datang  sendiri kelak. Ketika itu kita sudah tidak boleh mengelak lagi, kita terpaksa ambil duit dari internet walaupun kita buat-buat sudah tidak mahu lagi. Kita makan, duit masuk, kita tidur duit masuk, kita ke tandas, duit masuk, kita bercuti duit masuk, kita tak buat kerja pun duit masuk. Waktu itu barulah kita tahu bahawa itulah hasilnya penat lelahusaha yang telah dilakukan. Ungkapan ini mungkin selalu sangat anda dengar tapi inilah hakikat perniagaan internet.

Untuk belajar membuat website anda perlukan webhosting, tanpa webhosting tiada website, webhosting adalah tempat untuk menyiarkan website anda kepada umum, kalau tiada webhosting website anda tidak akan masuk kedalam internet.

Webhosting company tumbuh macam cendawan selepas hujan, dan salah satunya adalah GDI, dan saya memilih GDI kerana program affiliatenya yang menawarkan bonus lumayan.

Jadi sambil belajar buat website dan memerlukan webhosting, sambil2 tu boleh promote affiliate GDI, kalau ada orang join dapat jugak hasil. Tetapi kalau tiada affiliate pun saya MESTI menyewa tapak webhosting kalau tidak website saya tak masuk dalam internet.

Jadi saranan saya kepada semua, jika anda benar2 ingin menjana pendapatan melalui internet..

belajar buat website sendiri,
belajar buat website sendiri,

ini  juga yang dipesan oleh tok guru saya, saya sampaikan balik pada anda...

Dengan itu barulah anda mendapat kunci pertama untuk berjaya dalam bisnes online.

Jika tidak anda hanya akan jadi pengikut setiap masa. Mungkin anda fikif buat apa susah-susah nak buat website, promosikan sahaja la website  yang disediakan oleh compeni atau penganjur (website replicate).

Jika ini yang anda fikirkan, Anda kerugian yang sangat besar malah menguntungkan pihak penganjur.

Anda tidak mempunyai list pelawat kerana list pelawat akan masuk ke database

penganjur sedangkan list pelawat ini lah yang bakal memberikan anda wang untuk jangka masa panjang.. Percaya atau tidak anda akan gagal 99.99%.

Harus Difahami bahawa saya tawarkan sistem dan website saya. Anda edit dan jadikannya website anda di tapak hosting anda sendiri, dengan nama domain anda sendiri. Mailing List (melaui borang web form) pun akan masuk ke akaun anda sendiri.. ia sama sekali berbeza dengan sistem website replicate tau..
 
Oleh itu saya akan sentiasa ulang-ulang perkataan ini...iaitu BUAT WEBSITE ANDA SENDIRI!.

Saya akan rajin mengulangi perkataan ini kerana perkataan inilah yang bakal membezakan antara anda dan pengusaha internet yang lain..

Akhir sekali, dapatkan panduan buat web sendiri secara percuma di http://buatwebsendiri.awiniaga.com